söndag 1 januari 2012

Gott nytt


Gårdagen tillbringades med goda vänner ända från 12.00 på dagen. Vi startade med en tur till ishallen för skridskoåkning och fika (glögg fanns till oss vuxna). Jag blev grymt besviken när jag upptäckte att mina nya fina skridskor inte var slipade, det ska man tydligen fatta att man måste göra själv. Som tur var fick jag låna ett par en stund så jag i alla fall fick glida fram på isen en stund, ja, jag släppte faktiskt sargen.... När vi kom tillbaka blev det snittar och skumpa, bastu och öl . Sedan, uppklädda och fina satte vi oss vid vackert dukat bord.

Meny

Kräftsoppa
Oxfilé med potatiskaka och konjakssås
Vaniljglass med varm hallonsås


På 12-slaget bjöd grannarna på fyrverkeri, miljöförstöring och pengaslöseri, enligt min åsikt. Tröttnar själv efter redan ett par smällar men barnen tycker det är kul.

När det diskuterades nyårslöften så finns det bara ett rimligt i min värd; jag lovar att göra så gott jag kan!

God fortsättning på 2012


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar