söndag 16 september 2012

Jag drivs av sol


Någonstans under min självsstripiga kalufs sitter det nog solpaneler. Det spelar ingen roll om jag har sysslor inne att göra så händer ingenting om inte solen skiner. Igår hann jag med två maskiner tvätt, dammsuga hela huset, städa badrummet, klippa det gräset som den rara ungen lämnat, tvätta och dammsuga ur bilen och lite annat småplock. Idag händer ingenting... Var köper jag ett laddningsbart batteri och hur och var installerar jag det? Just i år har det inte blivit så mycket sol att spara på men till nån extra dag kunde det ju räcka... Solenergi är ju miljövänligt men jag skulle kunna tänka mig ett mindre miljövänligt energialternativ. Ett tips, någon? Ska ta mig samman och i alla fall ta reda på lite tvätt så jag kan hänga en maskin till. Vill ju inte att familjen går naken nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar