tisdag 29 november 2011

Böcker

Jag har sedan jag lärde mig läsa haft en stor last i livet - BÖCKER. En ganska tung last skulle många säga, i alla fall dom som har hjälpt mig flytta ett antal gånger.... När jag var tonåring läste jag allt i mina föräldrars bokhyllor, biblioteksböcker och kioskromaner, typ Harlekin. Sen började jag tjäna egna pengar och gick med i alla bokklubbar som fanns. När jag fått min väska och välkomstböckerna gick jag ur, för att sedan kunna göra samma sak igen när nästa erbjudande kom. På bokreorna i februari gick jag helt i spinn och skrev långa listor på böcker som skulle inhandlas, själva inköpen hamnade sedan på 6-8 böcker av varierande kvalitet. Vid senaste flytten, för 12 år sedan, kastade jag två säckar med fula väskor, gjorde ett litet rens i hyllorna och bestämde mig för att tagga ner lite. De senaste åren har jag drabbats av en åkomma kallad L.A.T, så nu lyssnar jag mest på böcker, några inhandlade, lite nerladdade och väldigt många lånade. Bokhyllan har räckt till ganska länge. Men, här om veckan gjorde en syster ett röj i sin bokhylla och då var jag där och bläddrade. Hittade en del böcker efter mamma som jag inte läst, några som svågern fört med sig i boet och som verkade bra och nu är det alltså dags att bygga ut bokhyllan och damma av läsglasögonen. Jag är en stor kartong och en papperspåse böcker rikare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar