lördag 19 november 2011

Julmarknad

Den här helgen är det julmarknad i byn vid sjön. Vi kunde konstatera att; 1) Vårt pris om vi skulle sälja våra granbollar skulle inte stå sig i konkurensen, 120 pix för superfina med rött band är billigt. 2) Nästan 10 plusgrader höjer inte julstämningen direkt. 3) Det finns hur mycket duktiga hantverkare som helst och det är dyrt med hantverk (även om det är värt vart enda öre). Förutom lotterier och försäljning bjöds det på underhållning och en stolt mamma fick höra den rara ungen sjunga julsånger med kompisarna.

Morgondagen ska ägnas till att kolla stakar och stjärnor, nästa helg ska ju allt vara på plats. Av erfarenhet vet jag att det inte blir så mycket gjort i veckorna som jag skulle vilja eftersom jag aldrig är hemma i dagsljus. Jag har redan lagt fram de söta skyltarna från Miljögården som jag shoppade förra året men sedan glömde bort att jag hade. Hoppas att solen skiner i morgon också så att jag får mycket energi.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar