onsdag 16 november 2011

Snart advent


Idag besökte jag den lokala el-butiken på jakt efter en gul glödlampa med liten sockel. I min fina näverstjärna som ska hänga i köksfönstret om en vecka SKA det vara en gul. Även om lampan är hel när den läggs på vinden tjugondedagknut så är den alltid trasig när den ska ner till advent. Efter att ha granskat rader med olika modeller på lågenergi, LED och klarglaslampor insåg jag att det skulle bli svårare än någonsin att få tag på en gul lampa. (Har inte varit någon stor vara någonsin) Jag frågade tjejen i butiken och hon rev runt ett varv på lagret och kom sen fram med en stor kartong med färgade lampor. Många gröna, en hel del röda, några reflektorlampor, ett par gula med stor sockel. Men där, bland alla små askar låg det en enda ask med en gul lampa med liten sockel! Jag kommer att ha ett mjukt gult sken i min stjärna till advent, sorry syrrorna, men jag fick den sista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar