måndag 21 november 2011

Motgång och medgång


Motgång. Jag har inhandlat gul glödlampa, kollat lampor i alla stakar och ändå blir det inte perfekt adventsljus i mitt hus... En av mina fina glaskulor verkar ha slocknat för gott! Troligen kabelbrott för transformatorn är hel. Vad göra? En kula ser nog lite fattigt ut och att hitta en ny likadan blir nog inte lätt. Får helt enkelt sova på saken, kan bli tal om nyinvestering av TVÅ kulor.



Medgång. Idag har vi fått superfina skidor till den rara ungen, inhandlade på blocket. Trots att den tålmodiga mannen skakade på huvudet och kallade mig något mindre fördelaktigt, chansade jag och satte mot bättre vetande in pengar på ett konto. Långa dagar innan skidorna var i hamn, men säljaren verkade seriös och telefonnumret fanns registrerat och det gick ju hem! Känns som en riktigt bra affär, 1100 pix och laggarna verkar knappt använda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar