måndag 25 juni 2012

Semestervädret lämnar en del övrigt att önska...

Midsommaraftonen bjöd på väder långt över förväntan, vi kunde sitta ute med silllunch, jordgubbstårta och grillgott. Midsommardagen var så pass att vi promenerade till glasskiosken med alla barnen... Gårdagen var så där, optimistiskt åkte vi till stora shoppingcentret (bra idé tyckte fler än vi) för att införskaffa årets bikini till både mig och den rara ungen. Idag, första riktiga semesterdagen, regnar och blåser det oavbrutet! Ok, jag har sju veckors ledighet framför mig, men ändå. Tiodygnsprognosen ser inte så lovande ut och jag BEHÖVER sol. Inte bara för att få använda min nya, fina, blårandiga bikini. Själen behöver också sol. Jag vill orka ta itu med trädgårdsbestyr, fönster puts och garagestädning mellan strandhäng och dagsutflykter med familjen. Vad fyller man dagarna med när plånboken är mager, regnet vräker ner och man vill göra saker som passar hela familjen? Fantasikontot är lika tunnt som plånboken. Nehej! Då är det bara att bryta ihop och komma igen. Imorgon är det en ny dag, då tar vi tag i semesterfirandet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar