fredag 29 juni 2012

Trädgårdsröj


Dagen startade med sol och mycket blå himmel. När jag tog mig ut efter att ha vikt tvätt, tagit rätt på disk och dammsugit hade vädret återgått till normalstatus. Typ, moln och blåst... Gjorde ett litet röj i alla fall med ogräs och klippa bort vissna blommor. Plockade även med några fräscha blommor in att glädja mig åt i gråvädret. Vasen blåste den rara ungen när vi var i Kosta förra sommaren. En upplevelse som jag varmt rekomenderar, den tålmodige mannen blåste ett glas och jag åstadkom något vas/skål-liknande. Missa inte att besöka  badavdelning på  Kosta Boda Art Hotel om du passerar Kosta, helt fantastiskt med all glaskonst.

1 kommentar:

  1. Just nu skiner solen i Piteå, men jag jobbar... :(
    Kul att du gillar skylten. Ring till Rabarber Konsthantverk i Piteå, dom kanske kan skicka en skylt från butiken?! :)

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera